YES!

Sitter och äter min tredje skål glass för dagen, frostar av frysen... Och det kom inte på fråga att slänga ett helt paket glass!!!

Men hörrni... strejken?! Jag ska för sjutton flyga norrut imorrn. Alla flygbolag strejkade 7-8 juni, jag hade som tur var bokat den 9:e juni när mitt flygbolag City Airlines går ut och säger att man inte strejkar alls (phew!) men eventuellt går ut i sympatistrejk den 9:e (what?!). Fick just veta att sympatistrekjen däremot inte blir av. YES! Tänka sig, lite tur my way.

Packningen däremot... Det är en egen historia... får ha 20 kg + 8kg handbagage. Handbagaget får dock bara vara 20x35x45cm, superlitet. Stora väskan väger just nu 22kg och handbagaget väger 5kg utan datorn, det packar jag i min vanliga handväska (säkert 40x40x50cm) och håller tummarna. God damn.

Oslo var iallafall supernice. Har lite problem med språket, hahah! Vi hade superduperväder och hängde (tillsammans med resten av Oslos befolkning... jag skämtar inte) i lite olika parker varje dag. Shoppade lite, gick ut och tog en drink... Hade en jävligt go helg helt enkelt! Ni ska få den snabba återblicken:



Fredag, Sofienbergsparken, Lottas norska vänner, öl, chips, färsk frukt, grillkorv och lite sol på min bleka lekamen.



Fredagkväll, utgång, här på Café Sør. Jenny, jag och systrarna Holby dricker dyra drinkar och Lotta (Holby den äldre) försöker få mig att dansa, "Vadå dansa" tänker ni, "det finns väl inget dansgolv på Café Sør?", nej... just det.



Lördag, vi shoppade second hand halva dagen, här är eftermiddag i "fängelseparken", jag och Jenny förfestar genom att sova några timmar på en filt till allmän folkfest och random reggeabeat från en scen. Efter detta käkade vi mysig middag hemma hos Ylva (Holby den yngre). KOLLA ANNARS FOLKMASSAN! En helt vanlig dag i en park i Oslo...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0