Mittiveckan.

Hejsan, jag heter Linda och flyttade cirka 75 mil för att slippa snön. Tror ni att det lyckades? Här har det snöat i flera dagar och varje morgon den här veckan har inneburit pulsande till vagnen. Totalkaos i kollektivtrafiken!

Snön kom ner horisontellt igår när vi skulle på bio, och kilade in sig under kragen på ett trevligt sätt. Tur att Avatar var bra iallafall, de 2½ timmarna gick i ett naffs. Pocahontas, någon? Tyckte inte att 3D-effekten gjorde så mycket dock. Den hade man kunnat skippat! Det tråkigt är att jag är sjuk, mest troligt förkyld. Vart tvungen att ställa in min Funktionella träning idag, samt träff med Emil på hans handelspub ikväll. Sjukt tråkigt, men jag mår skit och låg vaken halva natten och hostade.

Kan dock på något sätt känna att detta faktum vägs upp lite av att jag nu bokat min biljett till Milano! 30 april till 8 maj! En hel helg i storstan innan vi beger oss till "lilla" Turin! 20 pers från klassen har alltså bokat samma flyg... från Köpenhamn?! Jag är emot det hela. Resa i klunga har aldrig varit min grej, och Köpenhamn!? Ursäkta, Ryanair flyger raka vägen från Götborg, billigare! Och min grundregel är: Håll dig borta från Danskar. Du fattar ändå inte vad dom säger?!

Hade nästan tänkt att flyga själv som ett litet äventyr, men när Lotta, Ingrid, Amanda och Olle började snacka om boende i Milano insåg jag att jag inte ville missa en sekund av stan med det gänget. Så nu flyger jag från Köpenhamn med resten av fårskocken. 1000 spänn betalade jag för biljetten, hade kommit undan för 800 om jag bokat för två månader sen när resten bokade. Och antagligen 600 om jag väntat på Ryanairs billigaste biljetter.

Boende är också bokat. För hela vistelsen. FYFAN VAD GÖTT!!! Italy, here we come... Nu; vila mig i form.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0