Om man drömmer om Paris...

Jaha, hemma i Sundsvall igen! Sitter hemma hos familjen Åkerdahl/Åslin/Eklund och lyssnar på taktfast snarkande från rummet brevid. Har vi snö? Sanningen att säga har det nog inte slutat snöa sen jag kom. I söndagsmorse vaknade vi med snö upp till armhålorna. Till och med sparken lämnade in handduken, som ni ser.

Men hittills går det bra! Dagen var lyckad trots minus 10. En liten mysstund på bibloteket med "Staden som reste sig ur askan", omöjlig att få tag på, sen fika och shopping med tjejerna. Äntligen taco-kyckling-baugett från Coffee house igen.

Juldagen vart rolig med förfest hemma hos Jacke; hela teknikgänget! Så kul att träffa och snacka med alla igen! Bangade utgång - vem fan gillar Aveny anyway? - men fick nuggets på Max iallafall.

Julafton var superhärlig, träffade saknad släkt, åt saknad mat och hade det förträffligt. Precis som det ska vara. Fick förutom att se Chihuahuan Torsten jucka ihjäl sig mot Terrence ben många fina klappar! Hemmagjord kalender, hemmastickad halsduk, ny mus, Bodyshops Mango Showergel, apor som torkar nagellack, bidrag till hyran... Bara vettiga saker :)

Innan jul spenderade jag en vecka i Norrtälje också, myste med mamma och pappa, gjorde sista julshoppingen, lagade sista julmaten och åt förbjudna julskinkmackor...

Pärona hade precis kommit hem från Thailand och hade utöver julklappar lyckas inhandla massa nagellack till mig - för 4kr styck! - oslagbart. Har faktiskt ett av dom på mig nu, vart såhär fint efter 3 lager. Naglarna är mina nya naturfärgade tippar från Tyskland. Riktigt smidiga och snygga att måla nagellack på.

Dags att sova. Imorgon blir det antagligen stan och systemet, champagne till nyår: ett måste - trots att vi inte har någon aning om vad vi ska göra... Nu; natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0