Linda "Exemet" Bergquist

Jajamensan! Hajk torsdag till fredag! Det ska ju vara så nyttigt att vara ute i skog och mark sägs det, jag klarade av skogen i ungefär 30 minuter innan jag fick ett utslag som gjorde så ont att jag vart tvungen att ta alvedon. Anledningen? Jag bar en tallgren 50 meter! Alltid får jag exem och skit! Alltid! Det onda gick över på en timme och resen av kvällen var... Fan, jag måste erkänna... faktiskt riktigt rolig! 110 arkitekter i en skog, tre lägereldar och enorma mängder öl. Jojo! Vaknade dock dagen efter på mitt liggunderlag, upptryckt mot luftmadrassen brevid mig (ansåg att karln brevid mig var bättre att sova mot än en stubbe), totalt ledbruten, av att utslaget bytt skepnad till ilskna röda, kliande blåsor. Nu, ett dygn senare kliar det fortfarande, och de här röda blåsorna har tagit klåda till helt nya höjder av obehag! Jag hade ingen aning om att någonting i världen kunde klia såhär illa! Fantastiskt! Hela området är svullet! Det ser seriöst oaptitligt ut! Woho!

Nåja, vi har gjort annat skoj den här veckan som inte involverat en gudsförgäten skog... Söndagens skärgårdutflykt vart rolig, vi åkte ut till en ö med lokaltrafiken, alla var bakis, haha! Vi grillade, badade, chillade och hade femkamp! Mitt lag vann!

I måndags var det faddersittning med temat: Dom sju dödssynderna. Vår faddergrupp är vällust, vi klädde oss alla i rött och svart och försökte se lite utmanande ut. Jag och en annan tjej försökte sprida lite av vår vällust genom att hoppa på Nollk bakifrån och ge dom varsit illrött puss-märke på kinderna, haha! Hade verkligen riktigt, riktigt roligt! Dagen efter var jag döende, trodde jag. Bra idé att lägga inskrivningen, det enda obligatoriska under de två första veckorna, dagen efter en sitting! HOHO!

I tisdags kurerade jag mig, satt hela kvällen och gjorde min modell till tältprojektet i skala 1:20, tog det riktigt seriöst! I onsdags hade vi pub med Bamse, kvinnlig häfv-förening. Fick allvarligt en lång jäkla privatlektion i häfv av en i Bamse-styrelsen, men jag klarade det ändå inte, hahah!

Igår var det nollekalaset, Festu-fest! Förfesten var roligast, med V, alltså Väg och vatten och AE (ingen vet vad AE står för, se bara glad ut!). Live-band och 10kr-öl. Ikväll är det hemmakväll, jag dissar A-bion. Lars är tillbaka från Sundsvall, han börjar skolan på måndag, så vi ska mysa. Äta lite räkor och dricka vin, tror jag... Dags att dra på systemet då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0