Skogspromenad

Underbar dag idag! Trots min utblommande förkylning vart jag bara tvungen att ta en promenad innan enda föreläsningen för dagen som börjar 13.15. Drog med kameran för att äntligen fotografera lite, perfekta omständigheter! Strålande sol och första snön kom igår, eller, ja, de första snöflingorna. Iallafall så finns det en gamal sönderrostad bil halvvägs som jag alltid varit svag för, den har liksom på något sätt växt in i miljön och ser nästan naturlig ut där den ligger. Jag har följt den från sommarn och nu genom hösten in i förvintern, det ser alltid lika vacker ut. Eller hur?

Man är ganska bortskämd egentligen. Tycker att man bor asrisigt till, när man har 15 min med stombuss in till centrala Göteborg, och fem minuter till skogen. Så skönt att kunna ta en skogspromenad dagar som den här. Guld värt!

Den här första dagen på helgen har symboliserat hela helgen ganska bra: Lugnt och fint. Pankt och sjukt. Nåja, nu är det dags att äta lunch och börja röra sig mot Johanneberg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0