Jullov!

Yes, grymt skönt med en månads slacking framöver. Synd bara att matten gick åt helvete. Blir la omtenta på den i februari.

Annars är allt bara, bara bra! Utom denna jävla packning from hell. Imorgon åker nämligen jag och syster till Stockholm, och chillar där under dagen tills mor och far behagar anlända från Thailand, sen blir det Norrtälje för hela slanten. På måndag blir det Ålandskryssning med julbord för att fira mammsens födelsedag. Ska investera i några flarror Beringer Zinfandel på taxfreen, bra att ha till sommarn så vi slipper gå på Oscars och köpa ett glas för 50 spänn, right girls? ;)

På juldagen drar jag och syster, igen, till Sundsvall. Lite hemvändardag och nyår. Stannar där till den åttonde då jag återvänder till mamma och pappa över helgen innan jag tar mig tillbaka till Götet. Låter det omständigt? Åka fram och tillbaka? Tågbiljetterna kostade ju 25 spänn ;D Sen börjar inte skolan förrän den 19:e! En veckas softande.

Kanske softande. Det jag inte viljat berättat är att vi har fått erbjudande på en lägenhet. Men det känns för bra att vara sant, så jag har liksom smusslat lite, så vidskeplig är jag när det väl gäller! Prata om det känns som att jinxa det. Jag och Camilla tittade på lägenheten idag, nyrenoverad, ligger på "centrala" Hisingen, vid Kvilletorget, en tvåa, fyrtifem kvadrat... Fem min med spårvagn till stan, 500m från Backaplan och 1,5km från skolan. Sjukt bra hyra! Det är genom boplats.se, så vi blir inte heller av med våra köpoäng hos SGS som har de allra bästa lägenheterna. Får vi den, är det inflytt första februari och då blir det inte softning, utan packning sista veckan på lovet. Hoppas, hoppas vi får den. Får veta på måndag! Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0