Vadå fredag?

Nä, i min värld är det inte fredag, trots att karln är ute och rullar hatt. Jag sitter istället i mysbyxor och ett av hans linnen, redo att krypa ner i sängen och kika på något avsnitt av House innan jag däckar. Eller, ta tillbaka det där med att krypa, jag ålar/rullar/maskar, allt för att undvika de enorma smärtorna jag har i lår och rumpa efter gårdagens infall att power-walka i en halvtimme och sen göra situps, armhävningar, benböj, utfall och ett eget litet timmeslångt träningspass med vad jag hittade hemma. Jag kan inte gå idag, och framför allt inte resa mig upp eller sätta mig ner... utfall! Det är fan döden.

Ja, för dom som undrar så är schemat späckat nu framöver. Hinner knappt tänka på eller förstå att jag om en vecka bor i Göteborg. Göteborg liksom, fyfan vad underbart. Jobbat idag, jobbar dag lördag, dag söndag, natt måndag och natt tisdag, på onsdag är det packning och avskedsfest som gäller (shit, du bah måste komma asså!), på torsdag ska vi bära in allting i släpvagnen och flyttstäda och på fredag morgon klockan sex bär det av.

Som ni kanske för övrigt märker har jag på senare tid dragits mer och mer in i minnena av backpackingen (hur kan jag inte dras in i det där? Shark Bay på Koh Tao), livet börjar bli för enkeltspårigt, så gissa hur mycket jag ser fram emot att flytta? Äntligen påväg!

Kommentarer
Postat av: Nina

Tack Linda :)

2008-08-10 @ 12:24:13
URL: http://thepioneer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0