De norrländska skogarna

Lever och frodas i Sundsvall. Vi hade en väldigt trevlig resa upp hit med Lars mor och hennes karl. Stopp över natten i Orsa, men var såklart redan då förkyld och hela Sundsvallsvisiten började på vanligt manér nerborrad i sängen i sjukdom. Efter det har det mesta vi tagit oss för involverat Lars familj, skogen eller vackra platser runt Sundsvall. Eller alla tre samtidigt.

Sista veckan har det varit underbart väder och jag och Lars har legat en del vid poolen och lapat sol. I onsdags var vi dessutom på Himlabadet. Vilket fantastiskt ställe! Vi badade, åt glass i solen och åkte rutschkana hela dagen innan vi runt fem gick upp i Relaxen och drack öl i en solstol, bastade, badade kalllbad och duscahde äventyrsdusch. Avslutade med att käka en middag i våra morgonrockar. Grym dag!

I torsdags var vi ute i Skatan och firade farmor Åslin på 80-årsdagen med massa trevlig släkt, bland annat en hel drös av Lars kusiner. Vi umgicks, badade årets första i havet, det var kallt men faktiskt skönt! Åt god grillad mat och personligen lekte jag med 4-åriga Elsa halva kvällen. Av någon outgrundlig anledning verkar barn gilla mig?



Förra veckans bästa var nog fisket med herrarna Åslin. Vi åkte ut till en tjärn, hade grymt väder och var där hela kvällen. Efter det 300:e kastet på samma ställe vart det helt plötsligt tungt att veva in linan?! Skrek "Fan, nu har jag fastnat i botten!" innan jag insåg att botten... drog emot? Fick upp en fin liten öring som jag sen faktiskt åt smörstekt på midsommar. Vi firade hemma i Allsta med Lars mor och co och hade lika trevligt som alltid.

I veckan som kommer är det vandring och gatufest som gäller. Mer om det någon annan dag, för nu måste jag hoppa i kläderna och börja röra mig mot stan. Jag ska träffa Ullis för första gången på en evighet. Lördags-fika... här kommer jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0