Två shoppingdagar.

Åh, Ullared igår var supertrevligt! Inte bara själva shoppandet, utan lunch, eftermiddagsfika och bra sällskap! Alldeles lagom med folk inne i varuhuset, vi var inte ensamma där men vi slapp trängas. Hesheten har inte riktigt gått över, men jag kunde åtminstone prata! Köpte massor med nödvändigheter... och minst lika mycket onödigheter, haha! Köpte lite tvättmedel, rengöringsmedel och sånt, man sparar kanske en tia per pryl... men skönhetsprylar? Där går det att göra fynd!

Tror jag måste göra en topplista, mina top fem typiska Ullared-fynd:

5. Tvålpump - Okej, låter inte mycket för världen, men jag har letat efter en vanlig normal tvålpump i vitt porslin under hundralappen sen vi flyttade in här - och inte hittat någon bra. På Ullared? En perfekt för... 15 pix. Fynd.

4. Nivea Aqua Sensation Eye Care - Ögoncreme som jag vart ute efter, har hört massor med bra saker om denna, länge velat pröva. Kostar hundringen på H&M, på Ullared? 60 spänn.

3. L300 Face Wash - Den ansiktstvätten som jag önskade mig i julklapp (men inte fick) tillsammans med i princip hela övriga L300-sortimentet hittade jag på Ullared. 35 riksdaler. Det är bra pris, synd att dom inte hade Lotionen i samma serie!

2. Nagelfil av glas - Skonsam mot naglarna och "livstids garanti" på slipytan. Priset brukar väl ligga runt 80kr för en fil, nu fick jag TVÅ för det priset. Woho!

1. Satinbäddset - Underbart bäddsett i mjuk satin med jättefint naturmönster som passar perfekt med färgerna i vårt sovrum. 179kr. Inte ens IKEA har någonting i satin under 300 spänn!

Alla mina fynd är nära halva priset. Självklart rycks man med och handlar lite onödiga billiga skitsaker, men på det stora hela tror jag att man tjänar på att åka till Ullared och shoppa, iallafall om man bor i Göteborg (och helst om man får resan dit och hem i julklapp, hehe). Köper däremot inga kläder av något slag, tycker att det mesta jag provat sitter rätt illa och ändå inte är så superbilligt (jämfört med typ H&M).

Nåja, eftersom jag inte fått nog med folkmassor åkte jag till IKEA idag, trots snöstormen som dragit in över Götet... Köpte en väldigt bra, lämplig skärbräda som jag tittat ut, använder den till att baka ut bröd på i vårt minikök! Och påtal om bröd kommer jag osökt att tänka på...



Mitt luftigt dinkelbröd som dagen till ära svalnar på galler, rekommenderas väldigt varmt! Jag har nämligen nallat en skiva och jisses vad gott det var! Att det är så mysigt att baka får man på köpet! ;)

PS. Håll tummarna med mig att Lars kommer hem imorgon över huvud taget! Jag blir så ledsen om han tvingas sitta på ett tåg ett dygn!

Kommentarer
Postat av: Camilla



Vi håller tummarna för Lars allt vi kan! =)

2011-01-07 @ 10:43:30
URL: http://catrool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0