No 'Poo

Attans, måndag igen! En skön sådan dock, hade två föreläsningar innan lunch, har tränat och haft en hel eftermiddag med min superhärliga arbetsstol och en inlämningsuppgift om betongproportionering i Byggnadsmaterial. Första kursen på ingenjörsida som känns riktigt riktad mot yrket. Kul!

Bajs i rubriken? Japp, jag har just rensat badrummet på alla mina gamla hårprodukter och gjort min Sista Schamponering. Ska testa No 'Poo eller Balsammetoden som det kallas på svenska, vilket betyder att man slutar använda produkter med mineraloljor och silikoner, samt tvättar håret med milt balsam istället för schampo. Silikoner och mineraloljor är nämligen de två ämnena man måste ha schampo för att få bort, och använder man inte dessa behöver man egentligen inte heller schampo. Metoden ska vara superbra för lockiga, väldigt torra hår och känsliga hårbottnar, men jag älskar ju verkligen min Sunsilk Waves and Curls, och den åkte fetut, silikon! Hur ska det gå?

Använder nu alltså gele och lite hårwax (hårpryttlarna från igår) i håret istället för lockcreme, det är nämligen svårt att hitta en lockcreme utan silikoner. Det ska bli spännande att se hur det blir när det torkar sen. Antagligen förjävligt idag, men när håret vänjer sig om några veckor kan det nog bli bra. Hoppas på mindre lite mindre torrt barr, silikoner ska vara extremt uttorkande.

Jag håller tummarna och återkommer med hur det går!

Dåså, dags att ge betongproportioneringen lite kärlek tills Lars kommer hem. Kärln har ett projekt i skolan som tar riktigt mycket tid! Alltid är det någon som har fullt upp :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0