GIFF!

Festivalvecka! Göteborgs internationella fimlfestival that is! Självklart har jag haft en hektisk skolvecka med inlämningsuppgift, labb, litteraturseminarie och introduktion till vårens projekt (radhus där Synvillan låg i lyxiga Stora Torp)... Hann dock med två filmer i torsdags med Lotta och Olle, Happy Happy eller Sykt Lykkelig, en hjärtvärmande svart komedi om relationer och The Drifter, en helsvart film om en arbetslös arkitekt som spiralar ner i ohämmad olycka. Jag gillade ena filmen mycket och den andra väldigt halvhjärtat. Ni får själv avgöra vilken som var vilken, hehe...

På söndag ska jag och Lars se The Fighter, ett drama baserat på en sann historia om en boxare och hans familj. Ska bli kul, det känns som en rätt avslappnad och bred film... efteråt ska vi dessutom på Maharani och käka indiskt! Lyxsöndag!

Imorgon är även sista dagen att söka Ortviken, jag hoppas på en uppenbarelse innan dess, för jag vet fasiken inte hur jag ska göra i sommar! Behöver semester, men också pengar: Det ser ut att bli Barcelona till våren, London till försommaren och Schweiz till hösten, tre resor i arkitekturens namn. Och sånt är inte gratis.

Just nu känns hänga i Göteborg dock rätt lockande. Leva av sparpengar. Plugga en språkkurs på halvfart... läsa, måla, upptäcka sommar-Göteborg... Pyssla om själen.

Jisses vilken beslutsångest jag har! :/

Kommentarer
Postat av: mamma

Hur blev det? Ledig eller arbete :-)

2011-02-07 @ 16:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0