Efterlängtade söndag!

Vi har precis satt upp nya anslagstavlor här i datarummet, en var! Det var så bra, sjukt smidigt att hänga upp små påminnelselappar när man sitter och pluggar. Vår arbetsplatssymetri ökade också ett snäpp, haha, två exakt likadana databord, samma lampor, mus, tangenbord och skärm på samma ställe, och nu: likadana anslagstavlor på samma ställe. Så sött!

Annars har vi som utlovat slappat, slöat framför datorn, kollat på TV, läst skvallertidning (jag) och ätit kakor (jag). Vi har tagit en promenad ockå, vilket undebart väder vi haft idag. Det börjar bli vår!

Häromdagen var jag och hämtade färgprover, tänkte måla om våran sjukt röda vägg på påsklovet och har jättesvårt att bestämma mig. Vill verkligen ha en varm grön färg, men är rädd att den blir för gul. Just nu lutar det åt NCS-färgen S 2020-G80Y; 20% svarthet, 20% kulörthet av typen: gul med 80% grön i. Men ni hör ju hur gul den färgen är, är rädd att när den kommer upp på en 3x5 m yta blir den ännu gulare! Dock så är färgen på övriga väggar rätt gulbeige, golvet är ju riktigt trägult, så jag gissar att väggar och golv "drar ur" gulheten, men är inte säker.

Alternativet som är mindre gul är S 2020-G60Y, vilket blir väldigt grönt helt plötsligt. De färger jag pratar om är tredje färgen räknat uppifrån. Ni kan nog ana vilken som är vilken! Bakgrunden här är färgen på de andra väggarna. Men färgerna kommer inte till sin rätt med mobilkamera som ger lite konstig färgåtergivning.

Nåja, tror jag ska gå dit och fråga efter S 2020-G70Y, borde väl finnas?! Burr! Decisions, desicions.

Märk väl att jag undviker att skriva något om mattetentan, som gick katastrofdåligt. Första gången jag suttit på en tenta som ett jävla frågetecken, kunde inte ens bevisen: Men de är svåra att lära sig när man inte fattat till 100%! Så tentan är glömd. Städat undan minsta spår av den från bordet!

Nu ska jag försöka laga köttfärslimpa i min lergryta. Det lär bli grymt. Perfekt söndagsmiddag! :)

Kommentarer
Postat av: karin

Kul att du lägger ut bilder!

Jag tycker nog den "grönare"färgen, men jag har ju ingen anledning att tycka. Lycka till med målandet iallafall, det blir säkert bra vilket som.

2010-03-14 @ 18:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0