Skolan har börjat!

Jajamensan, flummet är tillbaka, på hög nivå... Vi har nu två och en halv veckor av måla akryl med stora svinborstpenslar, blanda färger och skära ut former ur wellpapp. Temat på dessa veckor är "Färg och form", de övriga veckorna under denna kurs är CAD-labbar. Första dagen i skolan kollade vi på spelfilmen Nightwatching. Att bli arkitekt är ett jävla jobb?

Nåja vi går ju AT och inte A, så parallellt med detta är det Matematisk Analys i flera variabler. Matten kommer bli svår, mördande. Men jag är riktigt peppad på att börja skolan igen, så kul att jag nästan börjar över att vi har en vecka minder jullov och en vecka mindre påsklov en resten av Chalmers. Nästan.

Det goa är att vi slutar efter lunch två dagar i veckan i 7 veckor framöver. Fan vad gött med lite fritid! Ska börja träna igen, tre gånger i veckan hoppas jag, som på basåret. Var på gymmet idag, kännt mig go i kroppen hela dagen, men nu har man nyss tryckt i sig en semla, haha! Årets andra, vi tjuvstartar tidigt.

På torsdag är det pubrunda! Ska bli kul. Vad är det? Den 6:e? Sen blir det lite frisering på måndag, det var fanimej på tiden! Vad ska jag göra? Blir brunett? Rakpermanenta?! ;) Man måste älska datorer!

Nu ska jag återgå till att måla "swatches" av mina nagellack lite innan sängen kallar, har man inget att göra, fixar man något att göra ;) Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0