Färg.

Oj! Hade själv knappt insett hur inspirerande den här färgkursen är, förrän Lars kollade på mig med "stackars knäppgök"-blicken när jag organiserade mina nagellack efter nyans. Vadå, gör inte alla det?! Observera raden för blått/grönt som är reserverad för mina Eyeko-nagellack, när de nu kommer, här gäller det att tänka sig för, hahah!

Justja, färgkursen: Det är en hel värld därute! Jag som alltid sagt att jag inte gillar vår röda fondvägg här, eftersom att den känns så aggresiv och som att den kommer emot mig, och nu VET jag att den kommer emot mig! Så funkar röd färg, den står ut, medans blå drar sig tillbaka. Grön, färgen jag velat måla väggen i är lugn och odamatisk. Efter att man målat om en bro i USA med högt antal självmordshoppare grön, sjönk antalet som hoppade med 80%. Imponerande!

I torsdags var det som sagt pubrunda, vi hade himla roligt! Och trots att halva klassen såg ut att närsomhelst trilla av pinn, var fredag också en sjysst dag. Vi målade med akrylfärg, övningen gick ut på att måla av sin bild med så rätt färger som möjligt och jag, som fasiken aldrig hållt i en pensel förut var skitnervös! Men det var så himla roligt! Resultatet vart inte så tokigt som det kunnat bli. Målade av den flygande geten i Marc Chagalls "Blommor och höna", lite långnäst kanske? Haha!

Idag var det träning som gällde, spinning! Och nu ska jag baka semlor. Finns det något godare? Ikväll blir det rödvin, god mat och TV. Imorgon ska vi städa ur gamla lägenheten, snart är flytten helt färdig! Pust!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0