Force Majeure


Dagens ord. Jag och Jenny satt på ett tåg till Lindome i ca 1 timme, dit ska det egentligen ta en kvart... problemet? Vi kom aldrig ifrån centralstationen. Gav upp 21.30, tåget skulle gått lämnat stationen 20.17. Vi skulle egentligen till en klassfest, en hemmafest i nostalgins tecken, men det kunde vi glömma.

Har säkert kommit 2-3 dm snö idag, staden är i chock, det tog tills sen eftermiddag innan man skottade bort snön så att vi kunde gå utanför utan att plumsa ner i nån dm snö. Västtrafik åberopar force majeure och resegarantin är indragen. Slutsats? Alla bör egentligen stanna hemma, för lokaltrafiken tar sig ingenstans egentligen. Det är tur att man bor vid Hjalmar Brantingplatsen, en stor busshållplats, annars hade jag nog inte kommit hem ikväll! Gick därifrån i 10 minus och trodde att jag förfrysit något när jag kom hem. Jisses, nåd!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja nu får det räcka med snön.

Renate satt fast på stationen i Stockholm 5 timmar sedan träffade hon ett gäng som hon delade taxi med till västerås.Kram

2010-02-22 @ 10:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0