Ännu en superhelg!

Lars och jag har haft en perfekt helg! Köpenhamn vart mycket lyckat! Vi åkte dit tidigt på fredagsmorgonen och var framme vid elva, vi gick längst Strøget och Strædet (och Gud vet vad alla gator hette) hela förmiddagen, käkade på en liten pub och myste. När vi väl fick checka in på vårt rum duschade vi och fräschade till oss, lagom till solen kom fram promenerade vi ner till Nyhavn och satt oss på en restaurang. Sjukt mysigt! Vi avslutade kvällen med en Irish Coffe under infravärmen och en filt på en av alla uteserveringar där.


Dagen efter käkade vi hotellfrukost och checkade ut, promenerade ner till vattnet och tog bussbåten till ändhållplatsen där vi kikade på Kastellet, alla underbara nyutslagna krokusar, St Alban's Kyrka och... Den lille Havsfrun var utlånad till Kina, haha! Säkert på världsutställningen, men jag vet inte. Vi promenerade tillbaka till stan, kollade lite på vackra Frediks Kirke, och käkade lunch från en av alla dessa Pølse-vagnar.


Sen var det tåget hem som gällde!

När vi vaknade i söndags trodde vi att det var en helt vanlig dag. Tills vi vart stormade? Helt plötsligt från klarblå himel kom en mob på 400 pers gående. Ett anti-rasist-tåg ämnade att möta/slå ner demonstrationen mot Mosken som ska byggas här granne med oss. Vart ett jäkla liv, 5 polisbussar, ridande poliser... You name it. Genom köksfönstret ut mot vår innergård fick vi se folk ge sig på polisen och bli pepparsprejade. Jag mådde så dåligt av att senare se killen som fick pepparsprej i ansiktet sitta utanför våran port, han mådde så jävla dåligt! Han hade ett sånt ångestfullt uttryck i ansiktet som var rött och uppsvällt och han skakade i hela kroppen. Usch.



Jag visste faktiskt inte att det skulle bli ett sånthär jäkla liv av mosken. Såg bara fram emot 14 månader utan sömn. Byggarbetsplatser har en förmåga att låta en del, och det blir inte direkt någon liten byggnad!

Nåja, hela dagen var det underbart väder, så efter storhandling (köpte bland annat en resväska inför Sundsvall i sommar, har fått besked från Ortviken, börjar den 14:e juni!), drog vi fram grillen och hade en liten barbeque hemma hos Camilla och Rasmus, sjukt trevligt! Så underbart med grillat. Vi slog på stort: rosé, fläskfile, potatisgratäng, majskolvar och banan med choklad till efterrätt! Woho!



Nu är det dags att käka lite lunch och dra mig till skolan, strålande sol ute och jag börjar inte förrän 13.15. Det kallar jag en bra måndag. Sällsynt!

Ps. Jag älskar min nya kamera! Märks det? Ds.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh! Sundsvall, sommar, Oscar, vin. Me like.

2010-04-12 @ 12:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0