Nollningen är över!

Och det är rätt skönt, äntligen lite fritid! Har lovat mig själv att jag ska sitta vid TV:n varje kväll den här veckan och inte göra NÅGONTING annat! Punkt slut.

Förutnämnde pubrundan vart lyckad! Hann med tre pubbar men kom aldrig in på vår egen, eftersom att kön bestod av säkert 500 personer och fick veta att 20 till skulle släppas in när jag ställde mig. Vi gick till "Chalmers Central" och festade istället, jag var helt exalterad över att få festa i en spårvagn! Trots att denna står på ett litet, litet spår inne på campus så var det grymt, drack en öl och hängde ut genom fönstret. Kännde mig lite busig, trots att allt jag gjorde var helt enligt relgerna, haha! Dagen efter var det BOB-spexet, riktigt roligt faktiskt. Skådespelarna fick lov göra två omstarter på varje låt, (alla klappade och skrek som tokiga) och varje gång sjöng dom en ny version av låten. Hela tiden massor med ordvitsar och hintar till saker som hänt under året. Alla var verkligen skitduktiga, inga amatörer här inte!

Sista veckan på nollningen var rätt busy. Jag hann med en pensinärssittning, utföra vårt nolleuppdrag; vara cheerleader på Nollkampen, finsittningen och Nollfinalen. Cheerleadingen gick rätt knackligt, från att vara åtta pers till att vara fyra. Men vi kom på en femte plats av fjorton och var grymt nöjda! Det bästa var finsittningen! Jag sydde om en gammal lila sammetsklänning som mamma sytt till mig när jag gick i åttan! Den vart riktigt bra. Det var så roligt att se alla inklusive noll-k i finkläder, samt äta middag på Skansen Kronan, en borg från 1600-talet. God mat och vackra vyer.

Över helgen hade jag annars på uppdrag att rita sex bilder med perspektiv av något påvägen från A-huset där vi är till Chalmers-hållplatsen. Sjukt svårt. I måndags hade vi matte-dugga... och håll i er nu. Idag har jag hela dagen på mig att gå ut och gå. Wiktor, vår lärare sa: "Pappret spelar ingen roll, bara ni har bra skor! (polsk brytning)". Vi ska nämligen hitta ett stadsrum eller en utemiljö som berör oss, och måla av denna. Tekniken är valfri, bara man förmedlar känslan man får av platsen. Sedan ska vi måla detta som en karta uppifrån och sist, ta två eller flera snitt, låtsas att man skär rakt av och måla av i profil, i samma skala som "kartan".

Jag har lite panik över det hela, flum-nivån är way över allt jag någonsing gjort. Jobbigt att det ska vara klart på fredag. Lång tid =› Bra resultat. Det måste bli snyggt! Phu. Ska dra upp på Ramberget och kika runt, där hittar man oftast någonting som berör.

Annars handlade jag för 911 kr igår på In-ex, akvarellfärger, skisspapper, pennor... Jag har ungefär hälften av vad jag behöver till kurserna. Woho!

Nä, nu jävlar ska jag hitta ett rum som berör!

Kommentarer
Postat av: mamma

Snygg tant

Kul att du kunde använda klänningen jag trodde inte

att du hade den kvar.

Kram



2009-09-19 @ 19:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0