Tisdag igen

Och nya mattekursen, samt bastuprojektet har dragit igång. Känns jättebra! Båda två! Matten är ju för sjutton bara integraler och differentialekvationer i sju veckor och bastuprojektet känns helt plötsliget roligare. Tanken är nämligen att vi ska få en känsla för begreppet bastu och inte bara bygga en stuga. Det ska såklart bli en byggnad, men själva traditionen bastu och det som händer omkring är lika viktigt.

Veckans uppgift är att göra två programplanscher i A3, en som inehåller uppgiftens tre bärande idéer i "Jag vill att..."-form samt bilder som beskriver... Och en som innehåller verb beskrivande de aktiviteter som skall utspela sig inom anläggningen. Jag tyckte det kändes som en jätterolig uppgift och har kommit rätt långt, nästan klar! Planscherna ska presenteras och kritiseras på måndag! Skönt att ligga lite före för en gång skull.

Jag ska unna mig själv, som varit så duktig, att göra mina naglar (testa något av de åtta nagellack jag köpte på Ullared för totalt 80 spänn!) och ikväll unnar jag mig något alldeles extra; spinning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0