Nya lägenheten!

Japp, då var vi här. Har kommit iordning... lite iallafall. Haha! Det tar tid att flytta när man har hundra andra saker att göra (läs: pluggx100). Idag har jag varit rätt produktiv; pluggat en hel veckas matte, skissat min bastu i SketchUp, målat om spegeln RAM från Ikea i svartbrunt, samt hängt upp den, två tavlor och en klocka på väggen. Vi är på gång här hemma, varje dag blir det lite bättre! Sovrummet är det enda rummet som är helt klart, vart färdigt idag som ni kanske förstår! Nu kommer den efterfrågade: *trumvirvel* BILDTAJMEN! (Och den är klickbar!)


Sovrummet, sovrummet fortsättningen, köket och det lilla, lilla badrummet.

Vardagsrummet med fanskpet till vägg (JÄVLA FÄRG?!) och
vardagsrummet igen, sist vårt datarum... Härligt att Lars hann diska
klart och återgå till pluggandet medans jag fotograferade!

Efter en vecka här kan vi konstatera att det är mindre lyhört, men man hör fotsteg tydligare. Antagligen för att det är trägolv. Känns i allmänhet lugnare, alla i trappuppgången verkar vara par. Vad det gäller insynen så är det no probs, alla som går förbi går parallellt med fönstret och måste vrida huvudet och anstränga sig för att titta in, vem orkar det? Och jag trivs bra på nedersta våningen, "down to earth"-ish.

Känns bra! GULD med ett data/pluggrum, kommer bli svinbra när det är klart. Vi ska försöka få upp en griffeltavla på ena väggen, som vi kan fylla med uträkningar och formler, för att få äkta nörd-touchen, hahaha! Nu vill jag dock inte se en flyttlåda på några år, flyttat två helger i rad. Hjälpte Camilla och Rasmus att flytta igår, till deras nya lägenhet vid Slättadam. Väldigt fin! Men lätt flytt-överdos!

Nänu! Dags att dra mig tillbaka. Tusen saker som händer till veckan! GAH (JAG HATAR MATLAB!)! Jullovet, komis, komsi......

Kommentarer
Postat av: mamma

Ser jätte bra ut

vi ses kram

2009-11-23 @ 15:18:16
Postat av: Ulrika

Haha, läste "ketchup" istället för "SketchUp", tänkte att ni arkitekter har galet konstiga övningar;) Snygg lägenhet har ni iaf! kram!

2009-11-24 @ 17:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0