Phew!

Allting är fixxxxat inför sommaren. YES! Vi har någonstans att bo alla tre månader och jag ska jobba på Ortviken, med skift 5 som förra sommaren, börjar 12:e juni och slutar 14:e augusti. Totalt 336 timmar fördelat på 28 pass och 10 veckor. Och eftersom att jag ska cykla fram och tillbaka hela sommaren, kommer jag ha cyklat ca 30 mil på två månader. Woho!

Boendet är lite spännande ska ni veta. Juni bor bådatvå på 10ish kvadrat med upp till fyra andra i SCAs ex-jobbare-lägenhet på Köpmangatan 1. Alltså en vanlig trea som dom slagit upp lite väggar i och gjort till en student-korridorslägenhet med fyra smårum, ett kök och allrum. Spännande.

I juli får vi hyra en lägenhet av en av mina tjejkompisar från från Göteborg, Lottas storasyster Sara. Vi ska bo där under hennes semester, en 2:a på Åkersviksgatan 7C. Det ser vi fram emot! 58kvm och balkong, rena lyxsemester... Sen i augusti är vi tillbaka på Köpmangatan 1 månaden ut. Nästan. Jag åker hem 15-16:e och börjar skolan den 18:e.

Det ska bli . jävla. skönt. att komma ifrån pluggandet. Jag är så jävla trött på allt vad integraler och differentialekvationer heter. Men framför allt blir jag självmordsbenägen när jag hör ord som våglängder, kvanttal och relativitet. Min bästa och enda dagdröm nuförtiden är den där jag står vid katedern på en fysikföreläsning och skäller ut min lärare och berättar för honom exakt hur svårt han gör mitt liv. Tragiskt men sant.

Nu ska jag sova och dröma fina drömmar om hur jag kastar hårda, gärna explosiva saker på fysikläraren, a.k.a Djävulen.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag vet att detta inte hjälper just nu, men de blir bättre och du kommer va sjukt nöjd då du klarat av detta SKIT år! Håll ut Sis!



Förhoppningsvis får ni finsällskap av två mycket trevliga filurer i er fina tvåa i början av juli ;)

2009-05-14 @ 12:21:37
URL: http://catrool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0