Vecka 5

Oj, vilken jävla vecka det varit, helt ofattbar. Börjar med att jag natten till tisdag inte sover en blund eftersom att jag frossar och hallucinerar i, vad jag förstår senare, är min första feber. Tvingar mig själv till en föreläsning, svag som ett löv. Gissa vad som händer när jag kommer hem? Nuvarande ägaren till vår nya lägenhet ringer och säger att hon ändrat sig angående att vi får flytta in på lördag?! Trots att det var okej för någon vecka sen! Hon vill inte att vi ska hämta ut nyklarna alls förrän på måndag, eftersom att lägenheten är hennes ansvar. Vi har ju dock planerat allt runt att vi flyttar den här helgen, så jag försöker hitta någon slags kompromiss, säger till henne att jag fixar ett kontrakt till dagen efter som ger Lars och mig ansvaret om något händer.

Dagen efter vaknar jag tidigt, enbart för att jag tänkt tvinga mig själv till dagens enda föreläsning. Under natten har jag kommit på en kompromiss som inte involverar att jag åker runt med 38 grader feber och försöker få påskrifter till ett kontrakt: Vi hämtar ut nycklarna på fredag men flyttar inte in förrän lägenheten är officiellt vår: på söndag. Asbra tycker jag. Ringer till nuvarande hyresgäst och säger rakt ut att jag är riktigt sjuk och inte orkar fixa kontrakt men berättar min idé. Hon går inte med på det, kan inte lita på oss och tror att vi kommer flytta in på lördagen ändå, vi har ju trots allt nycklarna. Hon vill ha ett kontrakt, ett skrivtligt avtal på att vi inte flyttar in förrän den 1:a. Jag säger att jag har föreläsning som börjar om en halvtimme men vi bestämmer att vi kan ses och fixa ihop något hemma hos henne eftersom att det är påväg till skolan för mig.

När jag är en hållplats från lägenheten ringer hon och säger att hon ångrat sig och är på kvarterskontoret istället, säger att jag ska komma dit och skriva kontrakt. Min föreläsning skulle då börja inom tio minuter. Jag stressar av bussen, åker spårvagn, hittar efter många om och men kontoret. När jag kliver in är nuvarande hyresgästen fortfarande kvar där, men så fort jag sätter mig reser sig hon upp och börjar gå. Jag säger "jaha, vad bra att det ordnade sig då?" och får en mörk blick till svar. Hon går och jag blir kvar med karln som arbetar på kontoret. Han i sin tur tror att jag är där för att hämta ut nycklarna bara?! Men berättar iallafall att vi får flytta in på söndag. Så fem minuter efter att jag kommit till kvarterskontoret går jag därifrån utan att ha uträttat ett skit, smårförvirrad, funderandes på varför den där människan släpat mig med buss och spårvagn i tjugo minuter runt halva Hisingen utan anledning... Sjukt bra sätt att missa en halvtimme av en föreläsning man offrade en sjukdag för att slippa missa.

Herregud vilken jävla långa historia, universums längsta blogginlägg, men jag är bara så sjukt chockad över detta mycket udda och nästan... elaka beteende. Förut var det ju helt lungt att vi flyttade in tidigare. Men sen som ett blixtnedslag var allting omöjligt och "nej, jag kan inte hjälpa att ni bokat släpvagn och hyrt ut er lägenhet tidigare". Varför!? Hon lämnade in nycklarna i onsdags, lägenheten står toktom nu, men vi får inte ta ett steg in i den förrän på söndag. Varför sa hon inte att hon ville ha ett kontrakt för två veckor sen? Jag blir så trött...

Nu ordnade det sig dock, har bokat om släpvagnen, Camilla och Daniel ska hjälpa oss att flytta ändå. En jävla tur! Lars hämtar ut nycklarna imorgon medans jag kurerar mig. Ingen feber längre, men snuva, hosta och hes som en kråka. Misärvecka. Gud hatar mig, har jag nämnt det förr?

Kommentarer
Postat av: karin å

Krya på dig... Ni kan få min lergryta.

Kram Karin

2009-01-30 @ 20:00:12
Postat av: Camilla

Ja ett jäkla beteende de där, människor alltså!!

Men nu må oturen vända när ni kommer till detta fina nya område :)

Vi ses på Söndag, krya på dig tills dess!

2009-01-30 @ 20:25:25
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Katja

Mäh! skumma människa, varför göra så?

2009-01-31 @ 21:55:25
URL: http://candygal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0