Flyttkaos och lergrytor

Blä! Min kamera är som bekant stulen, den misshandlade, halvfungerande lilla tingesten kunde dom jävlarna inte unna mig. Och som obekant är min telefon på lagning, efter en liten olycka. Så jag har ingenting att ta bilder med. Det är är inte alls så kul. Försökte ta någon bild på röran här med min lånade telefon, men med föga resultat. Ni får ge er till tåls, det ser iallafall förjävligt ut. Vi har lådor överallt; lådor vi packar, lådor vi packat, kläder, väskor, bäcker, prylar... Om en vecka sitter vi i nylägenheten och myser. Allt är värt det.

Första skolveckan har varit chockande för min vilande hjärna, läskigt att börja plugga igen. Allt känns tungt med fyran i bagaget... Har även hunnit runt på alla second hand-butiker jag hittat i Göteborg och letat efter en lergyta. Jag är ute efter en Römertopf eller liknande, och de kostar 500-600kr ny, går inte att hitta på second hand. Så jag börjar inse att det kanske blir IKEAs variant, någon som vet hurvuda den är helt värdelös eller ej?

Nåja, i torsdags; pubrunda som vanligt, vart faktiskt riktigt lyckad. Mina nya glasögon prydde mig kvällen till ära. Förförfestade med Camilla och hennes polare innan jag drog till släkten Högerbergs egna förfest. Anna och Aron är syskon och går basår med moi, utöver detta deras respektive och en syster till. Skoj! Även om det vart en en-pub runda, för vi var runt; i den puben vi faktiskt tog oss till! Gasquen.

Missade min sista buss, men fear not! Jag fick sova hemma hos Anna och Per i deras supermysiga lägenhet i Majorna. Och eftersom att fredagar från och med nu är lika med helgdag så gjorde det inget att vi var hemma tre och sov halva fredagen. Och idag, söndagen på min första tre-dagars helg, är jag totalt utvilad. Det här kan jag lätt göra till en vana! Ikväll ska vi ut till Mölndal, hem till Camillas bättre hälft, där blir det söndagsmiddag i form av smörgåstårta. Mycket trevligt!

Kommentarer
Postat av: Daniel Gustavsson

... och trevligt blev det men framförallt tokmättande :P

2009-01-25 @ 23:22:39
URL: http://www.swese.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0