Pitt!

Ojojoj, vad bra filmen var igår, Benjamin Buttons otroliga liv! Inte för att jag har haft tid att titta på så mycket film nu för tiden, men det måste vara det bästa jag sett sen... typ Pans Labyrint eller Sweeney Todd eller något! Fy fan vad bra Brad Pitt var. Extremt värd att se på bio... sjysst biosalong också, med enorm duk, 18x8 meter! Och sjukt ljud! Krigsscenen vart lite obehaglig, ett tag fick jag nästan för mig att vi själva satt där i korselden, nära det bittra slutet.

Nåja, gå och se den.

Här brevid har ni annars nya planlösningen, lite skum som jag kanske nämnt. Enda nackdelen med lägenheten är just att den kan bli svårmöblerad, samt att köket saknar köksfläkt? Lustigt, så är det kanske i alla gamla lägenheter? Brämaregården som området heter, är nämligen uppbyggt runt 1900-talets början, just vårt hus är från 1930 tror jag, fast hårt renoverat. Alla hus i området är landshövdingehus, en stenvåning, två trä på det. Kvilletorget, några hundra meter från vårt hus, var ett stort handelscentrum för hela Hisingen på den tiden. Aningens anrikare än Backa, lite vackrare än miljonprogrammet.

Tror ni att vi börjat packa än förresten? Knappast! Det borde vi ha gjort direkt när vi kom hem, men alla lådor är platta, vi har ingen tejp, och inte Netto heller. Bra bortförklaring, ja. Vi ska försöka komma igång imorgon. Ikväll blir det utgång för att fira att Lotta klarade sin matteomtena och god mat innan det. Dags att göra om bloggdesignen igen och snart början skolan också? Herregud, orka!

Kommentarer
Postat av: Daniel Gustavsson

Linda, du måste ju börja lära dig att det inte finns några problem utan bara lösningar ;) Finns ju massa sätt att möblera en lägenhet ...

2009-01-17 @ 17:24:32
URL: http://www.swese.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0