Norrtälje

Sundsvall visade sig verkligen från sin bästa sida idag, min sista. Minus åtta grader och ihärdigt snöfall. Lovely. Hann med att köpa en åtråvärd taco-kyckling-baugett (finns bara i Sundsvall) från Coffe House innan jag hoppade på tåget och åt den till ljudet av en bäbis som spydde och en mamma som hejade på, "abubu, ska vi kräkas? Kräkas, kräkas, kräkas? Ojoj, nu måste jag torka bort lite kräks...".

Överlevde iallafall dagens prövningar. Inklusive snöoväder, skrikande, spyende barn, åka tåg, tunnelbana och Norrtäljebuss med två väskor på 8 kg var. Och nu är jag här. Långt ute på landet, tills på måndag. Det känns jättebra! Stress-detox. Mamma och jag ska promenera, slappa och laga god mat. Trist att lämna Sundsvall bara, det var de trevligaste veckorna i Allsta, någinsin. Man har tur som har en svärfamilj som tar så god hand om en! Nu ska jag läsa lite Håkan Nesser, lånad av familjen Åkderdahl. Jag är på sidan 375! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0