Söndag

Sådärja, söndagsmiddag med "släkten" avklarad. Den släkt som finns att tillgå det vill säga! Camilla och Daniel alltså. Vi käkade porterstek, den vart bra faktiskt, och spelade yatzy i sann Åkerdahl/Åslin-anda. Annars sålde vi sängen idag, köksbord och soffa innan det! Slutsålt! Sen cyklade vi hem cyklarna, puh, det blåste som det bara gör på en ö i Göteborg. Nu är vi borta från Backa för gott, imorgon hämtar nya ägaren nycklarna!

Nu har jag lovat pappa att visa lite bilder på nya lägenheten. Så då gör jag snällt det, dessa är av tvivelaktig kvalité, tagna med mobilkamera. Övre raden är ena halvan av lägenheten, vardagsrum/kök (se planlösning, ritad i paint) och nedre är andra halvan, toalett/sovrum, inge vidare ljus där, och jag har inte tillgång till någon bildredigering... Så håll till godo!



Sådär! Utöver det här har vi planer på att hänga upp TV:n på väggen, den skymtar i första bilden och står rätt rokigt till. I badrummet har jag redan fixat klart, flyttat duschdraperistänger som hängde kors och tvärt så att storfönstret inte är i duschen längre, och det vart sjukt bra med IKEAs Amorf Frost på rutan, den ser frostad ut på riktigt! I sovrummet ska det mysas till lite mer: Jag tror att gardinerna bakom datorerna ska ner (det är otroligt knöligt med gardiner bakom skrivbordet) och en träpersienn ska upp. Lite slingerväxter runt fönstret och jag har en idé på en sänghimel som ingen riktigt nappar på. Annars ser vår klädkammare hemsk ut just nu, vår vind är full med någon annans grejer och låst, så allt är inknöat tillfälligt i vår 5 kvadratmeter stora klädkammaren. ALLT. Vi hoppas att någon tömmer vinden snart, vore kul att få lite ordning iallafall.

Slutligen; tillfälltes minus: min dator vill inte fungera riktigt som den ska, kan inte installera några bildbehandlingsprogram och tillfällets plus: vi bor inte någonstans i närheten av snökaos-Norrland! Tack!

Kommentarer
Postat av: Katja

Ser bra ut! Blir nog riktigt fint när ni "myst" till det :P

2009-02-09 @ 09:34:40
URL: http://candygal.blogg.se/
Postat av: mamma

Det se kanonfint ut

soffan är perfekt

kul att se när jag kommer nästa vecka

2009-02-09 @ 15:30:12
Postat av: karin

Fin lägenhet. Jag blir riktigt avundsjuk, porterstek och yatzy. Här njuter jag av all snö,

7 km skidor ikväll.

2009-02-09 @ 21:35:07
Postat av: Camilla

Tack för en mycket god middag :)



Du skulle utnyttjat min pojkvän lite i Söndags, han e bra på datorer han med ;)

2009-02-10 @ 08:58:17
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Daniel Gustavsson

Tack för den goda middagen och de trevliga sällskapet. Lite trist dock att camilla var tvungen att fuska i yatzyn o få tre yatzy på två omgångar, men sånt är livet :P



Dataproblem är alltid mysigt :P och håller med Camilla ;)

2009-02-10 @ 10:25:32
URL: http://www.swese.se
Postat av: Ulrika

Haha, skriver du 22:a levnadsår bara för att du inte vill skriva 21? tönt=P

2009-02-11 @ 17:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0