Nollning pågår.

Tjoho, vad mycket det är att göra nu. Började skolan i tisdags, men det känns som att man har varit med den nya klassen i en månad! Det har varit en sjukt rolig vecka hittills:

Tisdagen var introduktion, fick göra Nollebrickorna och träffa Noll-k och våra faddrar. På onsdagen började lektionerna, vi fick vår första uppgift i Projekt: Rum och människa; alla ska göra en skiss, samt bygga en modell i skala 1:20 av ett tält, man har 20 st 2m och 4 st 3m bambupinnar och tre presenningar, två 3x5m och en 5x7m. Vi kommer sen bli indelade i grupper om åtta, välja det bästa tältet och nästa torsdag åker vi ut i skogen och bygger detta tält, samt sover i det! Skoj! Har dock ingen jättebra tältidé än, men det kommer!

På kvällen var det grillning, grymt god mat! Och lekar! Vi fick också våra Nolleuppdrag. Min grupp fick "Cheerleading", vi ska helt enkelt cheerleada allt som händer under nollningen; Nollpouquarlen, Nollhävfen, Nollrocken och Nollkampen. Phu, vi fick bland det jobbigaste uppdraget, men minst pinsamma! Vi slipper till exempel "bergsklättra" upp för eller åka kundvagn längst avenyn ;D

Igår hade vi studieresa hela dagen, vi var med Väg och Vatten och kollade på två byggen; Partihallsbron och Porslinsfabriken, som bostadsrättföreningen här vid Hjalmar Brantingplatsen kallas. Mycket intressant! På kvällen var det Pub med provhäfv. Jag är förfärlig på att hävfa, och all öl kom ut igen i samma fart som den kom in. Som för ungefär 75% av alla andra ;) Men puben var grymt rolig! Komplett med quiz och avslutande på gasquen. Klev som sig bör även på fel spårvagan påväg hem, men vafan.

Var lagom seg imorse när jag skulle kliva upp. Klockan ringde 06.15 och jag trodde allvarligt att jag skulle självdö. Drog till matteföreläsningen som började åtta, men gick hem och sov lite innan stadsvarndringen med faddrarna. TUR! Den tog på krafterna! Vi hade 7 olika stationer runt om i staden, där vi gjorde massa små tävlingar, fiska bokstäver ur en fontän och göra ett ord, äta en av jättebullarna i Haga på tid och så vidare. Samtidigt skulle vi införskaffa röda eller röda och blå saker, en poäng för varje grej, hade man med sig en arkitekt vid inlämnandet av sakerna, fick man 100 extrapoäng. Vi hade med oss två arkitekter, haha! Jag tror att vi vann faktiskt, mutade sönder dommarna med vin, glass och en varsin paddan-tur :P

Ikväll är det ledig kväll, jag har aldrig varit så glad över att vara hemma en fredag förr! Var på Lindex och köpte tant push-in strumpbyxor nyss, det minsta jag kunde göra för min kära klass! Jag ska nämligen trippa runt i en röd liten body imorgon på superhjälte-sittningen. Outfitten kommer bli så jävla coolt!

Nu ska jag göra en hallon-blåbär-smoothie, SÅ GÖTT MED HEMMEKVÄLL! Ska spela Sim City till det, haha, så inspirerad vart jag av att se brobygget ;)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Fan va jag skanar den tiden! Låter grymt du, din lilla Nolla ;)

2009-08-22 @ 09:59:12
URL: http://catrool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0