VÅR!

Nu är jag back on track! Hämtat mig från chocken jag fick över domen. Observera att Piratpartiet IDAG gått om hälften av alla vedertagna politiska förbund vad det gäller medlemsantal, och är snart uppe i 20000 medlemmar. Ung Pirat har gått om Moderata Ungdomsförbundet och är nu det ungdomsförbund med flest medlemmar, i hela Sverige. Upp till kamp?

Nåja, över till mig. Tentan i måndags gick sådär, gjorde ungefär samma slarvfel som på förra tentan, missade en asymptot. Igen. Hett. Men det går inte att deppa över det, för fan vad fint väder vi har haft de senaste dagarna! Och allting bara blommar! Kolla på bilden jag tog här i kvarteret igår! Jag och Lars har promenerat runt på Ramberget i solskenet nästan varje dag, ätit glass på en bänk och kikat ut över staden. Pysslat lite här hemma också, och tränat. Skön vecka. Imorgon ska vi spela frisbeegolf och grilla hemma hos Lotta i Studiegången. Perfekt! På söndag blir det plugga inför duggan och tvätta inför Brighton.

För er som undrar, har jag (och förhoppningsvis alla andra som vill plugga till hösten) sökt skola. Det gick såhär:
  1. Arkitektur och Teknik, AT.
  2. Teknisk Design, TD.
  3. Väg- och Vattenbyggnad, V.
Jag hade jättesvårt att bestämma vilket som skulle bli tredje alternativet, för det finns egentligen inget annat än AT eller TD jag vill gå, jag vill gärna lulla på med lite mjuk, mysig design. MEN: Det vart väg och vatten, av den enkla anledningen att man som byggnadsingenjör inom den sektorn lättast får volontärjobb utomlands. Broar, brunnar och vägar måste alltid byggas, helst i u-länder. Och anledningen till att jag inte tog något fjärde alternativ var att väg och vatten har en betygskvot på 16,8 och runt 20 garantiplatser från basåret, där kommer jag garanterat in.

Så, håll tummarna och släpp dom inte förrän i augusti! Hårdare! Tack.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller jätte hårt

2009-04-20 @ 17:13:58
Postat av: Katja

Låter spännande med arkitektur :)

2009-04-21 @ 22:03:53
URL: http://katjasfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0