Fan vad jag är bra.

Haha! Gissa vem som klarade sig galant imorse utan att svimma? Utan att ens så mycket som tveka? Jag är officiellt avfoberad. Jag tittade ju visserligen inte, vilket nog var tur eftersom att Lars (som faktiskt gjorde det) sa att bedövningssprutan var typ tio meter lång och mycket värre än själva staven.

För er som är sugna kan jag säga att det var å de närmsta smärtfritt. Bedövningssprutan sved rätt hårt, 3x en vanlig spruta kanske, men sen kände jag absolut ingenting. Fattade knappt att det var klart eftersom att det gick så fort! Bandage i ett dygn för att förhindra blåmärke och lite plåster i tre dygn för att såret ska kunna läka. Rätt stor hål liksom... Sjukt!

Annars har vi fått erbjudande på en lägenhet på Lindholmsallén, mitt drömställe, nybyggda hus och endast ett stenkast från skolan (INTE bildligt talat). Vi får den om vi säger ja, men den är 40 kvm, har asdålig planlösing och kostar 5800. Den känns mindre än vår nuvarande lägenhet! Det är inte så motiverande att betala 1600 kr mer i månaden (50 kr mer om dagen!) för att få en lägenhet som knappt är bättre. Men vi är verkligen i valet och kvalet! Just nu lutar jag åt att vänta några år (6 månader köpoäng som försvinner ju) och försöka få något på första-, andra- eller tredje långgatan. Vi får se!

Nu ska jag smita iväg och plugga, sitter redan på skolan men börjar inte förrän om en timme. Födelsedagskalas för Lotta igår, så jag ligger lite efter pluggplaneringen och hela helgen ska vigas åt en bonusuppgift i fysik! Den som påstår att högskola inte är att jämnställa med ett heltidsjobb borde skjutas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0