Jag börjar bli gammal

Imorse vaknade vi i tron att ragnarök en gång för alla var på intågande. Fast vi insåg rätt snabbt att det inte var Fenrisulven som gick lös, utan grannen... med en borr. En blandning av mitt charmiga temprament och min morgontrötthet drev mig att springa en trappa upp och (givetvis under lugna och ordnade former) fråga vad fan man har för problem när man måste borra innan tio en söndagmorgon. Men, när jag stod och höjde handen inför en knackning lugnade jag ner mig lite och insåg att det var längre upp någon borrade. Fem våningar upp närmare bestämt. Då har de närmsta grannarna till borrandet det verkligen inte lätt! Är det okej att väcka hela huset med en skräll den tiden en söndag? Det tycker inte jag. Smisk till dig: Du, fem-våningar-upp-som-inte-har-folkvett.

Dagen fortsatte i samma misserabla stil med en promenad i spöregnet. Hällde vatten ur skorna när jag kom hem och sjöng en liten trudilutt. Jag har nämligen varit oförskämt glad hela dagen, nästan psykotiskt lycklig! Jag vill bara sprida glädje! Kärlek! Frid! Helt utan anledning! För att undvika att fundera på om jag håller på att bli tokig har jag stickat lite (halsduk-status: 50cm), promenerat, pluggat och lagat en underbar köttgryta med portöl. Ikväll ska jag och karln spela yatzy och dricka kaffe tillsammans. En riktig helyllesöndag, precis som jag vill ha dom.

Imorgon har herr Åslin och jag varit tillsammans i två år. Vi funderar på om någon lurat oss, för det känns som ett halvår. Dagen till ära ska vi ut och äta indiskt och prata skit. Det ska bli mysigt! Men vi är inte riktigt där än! Nu; åter till min nya favoritchoklad; Marabous premium dark, cacao nibs, och kemi-pluggandet.

Kärlek! Glädj... Eh. Glöm det.

Kommentarer
Postat av: Daniel Gustavsson

Får gratulera paret Sundsvall =)

2008-11-11 @ 13:01:19
URL: http://www.swese.se
Postat av: Camilla

Jag gör som min söta pojkvän gjort här ovan och gratulerar det lyckliga paret, om än lite i efterskott :)

2008-11-14 @ 21:34:18
URL: http://catrool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0