Min nya hobby

Åhh, vad skönt med en hemmakväll, har lite söndagsfeeling eftersom att det vart en mini-utgång i torsdags. Var tänkt att vi skulle gå på Svanen, en jazzklubb, men jag vart tvungen att dra mig hemåt runt ett, jäklarns bussar. Iallafall var det nog tur att jag gick i tid eftersom att jag lyckades gå vilse på de 100 metrarna till busshållplatsen! Snyggt att flytta till Sveriges näst största stad när man har total avsaknad av något som ens ligger nära ett lokalsinne tycker kanske ni, men! Göteborg är bästa staden att tappa bort sig i. Bara att följa spårvagnsspåren så bör man hamna på en hållplats förr eller senare! ;)

Nåja, vi drack några glas vin hos Aron och Malin först, och det var kul att se hur dom bor, sjukt stor trea någonstans förbi Ullevi. Igår vart det vin hemma hos Anna och Per istället, sjukt mysig, perfekt planlöst två i Majorna. Vissa har det bra!

Kvällen till ära är Lars ute och rullar hatt, så jag ska dricka mitt nyainköpta te från teas i Haga, tända ljus och sticka. Yes, you heard me. Sticka är det nyaste terapiarbetet. Jag och tjejerna har stickjunta varje tisdag från och med förra veckan. Nytt café varje vecka har vi sagt, drar dit, tar med stickningen (hrm... halsduken... som det är i 75% av fallen), sippar en latte och snackar skit. I tisdags vart det fiket på Hagabion, väl rekomenderat. Nästa tisdag; Cello på andra långgatan.

Dåså, den där halsduken stickar inte sig själv! ;)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Får du slut på saker att sticka så tar jag gärna i mot en halsduk ;)

Snyggt Sis! :)

2008-11-09 @ 18:31:36
URL: http://catrool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0