Anonyma tentahelveten.

Fan, vad irriterande. Chalmers har infört något som heter anonyma tentor. På provet får man en lapp med tresiffrig kod, den koden ska man skriva på tentan och på alla papper. Under en flik skriver man sitt namn och personnummer och fliken klistras sen igen för att inte öppnas förrän alla proven är färdigrättade. Examinatiorn får bara rätta proven, sen ska någon annan "avanonymisera" proven, genom att sprätta fliken och sammanföra kod med rätt person. Nu, efter en redan obehaglig och svettig väntan på tentaresultaten har fysik-Per alltså försökt vara snäll och satt upp en lapp med resultaten - men - bara med anonyma koden. Tror ni jag har min kod eller? Nej, jag tyckte inte den var värd att spara annat än som en snabb anteckning på mitt sudd - som jag tappat bort. Gah.

Dock råkar jag veta att 135 av ca 330 är underkända och endast 13 pers lyckades skrapa ihop till en femma. En femma på det här provet kan alltså betyda allt för vad jag läser om ett år. Dramatiskt, va? Om en vecka vet jag.

Ps. Matten har inte kommit heller. Vänta ända tills på måndag?! Jonny; ta dig i kragen!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag håller lala tummar och tår jag har!

Du... jag skulle gissa på att du kan logga in på Chalmers hemsida och kolla upp din kod :) De kan man iaf på de koder vi har som vi kollar tentamens med :) Den finns under "personlig information" då du loggat in och sen "adresser och chalmerskod"

2008-11-14 @ 21:27:40
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Katja

åååh spännaaande ;)

hahaha :P dumt att du glömde koden då linda. heehe :P

2008-11-17 @ 15:14:10
URL: http://candygal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0