Födelsedagsfest igår

Med betoning på fest. Jäkligt kul var det! Helst för mig som så sällan kommer mig ner på krogen utan nöjer mig med förfester. Synd att man ska ha så dåligt spritminne, jag var inte så särskillt full igår och ändå är det en massa saker jag inte minns. Det får mig verkligen att känna mig som fjorton.

Nåja, Lars och jag var på Oscar och käkade först, alltid lika god mat där. Vi hade 20 grader och fick ett bord i solen, jag satt i klänning och det var bara skönt. Vi beställde in grillspett båda två, klyftpotatis och bearnaisesås. Jag drack ett riktigt, riktigt gott rosévin som jag såklart inte kan hitta igen på systembolagets hemsida. Det hade jag gärna druckit igen.

CosmopolitanSen mötte vi upp med Emma och Elin på bussen och åkte hem till mig och förfestade, Patsy tittade in efter ett tag. Jag köpte Absolut Five som en liten försenad födelsedagspresent till mig själv och blandade fem olika drinkar, Cosmopolitan av Citronen, Easy Breeze av Ruby Red, blandade Raspberri och Pears med sprite och Vanilla med ginger ale. Alla drinkar vart gryma, de två första öppnade verkligen mina ögon för drinkar som inte är supersöta! Kvällen fortlöpte med en promenad ner på stan där Elin försvann lika spårlöst som vanligt medans vi andra drog vi på Irish och O'learys och beblandade oss med massa konstiga typer och löst folk (vi måste börja gå på vettigare ställen) innan kvällen avslutades med en timme i Max-kön. 

Kvällens dumaste: 1. Jag måste sluta använda "varför är du så arg? är det för att du har liten snopp?" på dryga, kaxiga killar som jag inte gillar när jag är full. Det är rätt elakt för det brukar oftast ta ganska hårt, och igår vart jag nästan nerslagen när jag använde det på en onödigt otrevlig kille bakom mig i kön. 2. Nästa gång en kille säger "men gud, ska du verkligen gå barfota? vart ska du?" borde jag kanske tänka två gånger innan jag hoppar in i hans polares bil. Det gick ju i och för sig jättebra den här gången och det hade fan varit en plåga att gå, obekväma jävla skor. Men hur smart är det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0