Gå upp, gå till jobbet, jobba, jobba...

Trött på gränsen till medvetslös, bara sovit sju timmar idag. Vaknade tidigt igår och hann till Pers student, det var trevligt, väckte många fina minnen till liv! Imorse runt fem satt jag i en kontrorsstol med svullna ögon som rann och önskade att jag fick dö hellre än jobba en timme till. Självklart vart andra sommarjobbaren (med samma kön och ålder som genomsnittet) hemskickad klockan halv sex, som vanligt, medans jag blev kvarhållen så länge som möjligt som vanligt. Så går det när man har en arbetskamrat som är så fast i sin 1800-tals åsikt att vita män över fyrtio är de enda som kan, vet och bör ha något.

Höjdpunkten igår var när jag behövde tvätta, och jag har ju som sagt bara ett par byxor nu för tiden. Så jag gick helt enkelt in i det fyra kvadratmeter stora rummet där klädautomaten står. Den är ganska smart, lägg i ett klädesplagg och få ut ett nytt rent. Jag visste inte vad jag skulle göra och var säker på att ingen skulle komma förbi klockan fyra på natten, så jag tog av mig byxorna och slängde in dom i inkastet. Så mitt natten, mitt i en sjuk mansdominerad miljö, mitt i en fabrik, står en 20-årig tjej i bara strumpor, trosor och trandig skjorta och vinglar. Precis då kom en karl förbi, han såg rätt skärrad ut. Det tyckte mina arbetskamrater var sjukt kul.

Jag köpte förövrigt en sjukt bra grej på IKEA för ynka 9 riksdaler! Den ska jag så använda när jag ska blanda dinkar i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0