Er måndagmorgon är min fredagkväll.

Sitter frivilligt och lyssnar på Westlifes Us Against the World. Vaknade bara "imorse" (en halvtimme sen) efter en arbets-natt-helg och tänkte "åh, tänk om man kunde få höra den låten"... Se vad du gjort mot mig, Lars. Jag är en svag människa.

Parfymen förresten, Between the Sheets, vad gott den luktar nu! Synd att jag inte gillar drinken! Ut med apelsinsurt brännvin och in med exotisk och lockande. Det krävdes några dagars sniffande på min handled för att inse det. En god parfym är en ganska bra flykt från blåa arbetarbyxor med revärer, blå-vit-randiga flanellskjorta, verktygsbälte och fickor med minst 17 prylar, extremstora stålhettskorn och hörselkåpor. En liten känsla av flärd där i 35-gradiga värmen och bullret från maskinerna! ;)

Har varit en sjysst helg på jobbet, på något sätt börjar jag känna en liten sammanhållning, vilket kanske inte är så konstigt när man är jobbar så tätt tillsammans, alltid samma sju personer. Men jag är liksom det svarta fåret, den enda under 40, en av två tjejer... allt dem säger, säger jag emot och allt jag säger, säger dem emot. Ja, tänk om man någon gång lärt sig att hålla käften. Men nu bättrar det på sig, kanske?

Nej, nu blir det duschen, sen blir det någonting i Matfors med Lars släkt och födelsedagar och sånt. Antagligen mat också. Det är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0