Midsommarhelg

Lyckad helg! Det gick jättebra att jobba fredag och sen gå ut. När jag somnade på lördagmorgon hade jag varit vaken i 23 timmar. Yeay. Vart midsommarfest med grillning hos Lundmans ute på Alnö, väldigt trevligt! Påtryckningar på Ida att vi vill se bilderna från den stora dagen mottages tacksamt. Min sill vart för övrigt jättegod! Och just sill är jag rätt less på. Har ätit midsommarmat till middag hela helgen! I lördags dissade jag nämligen Viskanparken med tillhörande Stödebor och Elin till förmån för mat hos svärmor och co, vilket nog var klokt eftersom att jag kände mig bakis när jag gick och la mig igår, ungefär. Tar igen förlorad tid med Stöde genom att gå ut med Elin på onsdag istället.

Över till drinkböckerna som ligger mig sjukt varmt om hjärtat. Den bästa, har jag kommit fram till, måste varit den här brevid, Största Cocktailboken av Arne Häggqvist: Riktigt bra faktabok med allt man kan tänka sig! Allt! Sen fick jag också hem Den Kompletta Drinkhandboken av David Biggs, som var en jättebra kuriosa-bok med roliga små citat och anekdoter. Cocktailguidens bok och Groggar och andra Långa Drinkar av Johnny Pålsson fick jag också. Till detta införskaffades även en Bols Kiwi, som bara smakar sour apple. Ingen kiwi så långt ögat kan nå. Bottennapp! Akta!

Förresten så har Spore kommit ut med en liten teazer, nämligen Spore Creature Creator, ett litet "spel" där man kan klick-och-dra bygga varelser. Spore har jag väntat på sen första notisen om det kom för säkert två år sen. Det är ett spel baserat på evolutionen; man börjar som en encellig organism och utvecklas sen steg för steg; vattendjur, landdjur, nomad, bofast... tills man i sista fasen kommer kunna flyga omkring i ett rymdskepp och starta krig mot andra spelares kreationer. Så efter några timmar i Creture Creator är jag bara ännu mer sugen på att få spela Will Wrights nyaste. Kan det gå fel? Svarade ni "ja" på denna fråga, så youtuba Spore. Fint, huh?

Nu ska jag sova, upp i tid imorgon och jogga lite innan en fika med Malin och sen tvätta. Till veckan ska jag bara njuta av att vara ledig! Det ska bli sjukt skönt...


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hittade det här på expressen.se åt dig! http://www.alltommat.se/drinkar-for-sommarens-alla-fester-1.9086

2008-06-29 @ 13:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0