Mer tant

Japp, jag spär på tant-ryktena med en snabb dagsgenomgång. Klev upp halv nio, åt ägg och drack plommonjuice till frukost, efter det läste jag i några timmar innan jag gav mig ut på en rask långpromenad. Kom hem och åt lunch i form av keso-tomat-bacon-röra på rostat bröd efter det läste jag lite mer ur min bok innan jag somnade in i en skön efter-maten-tupplur. Vaknade alldeles lagom i tid för att hinna måla om nagellacket och laga en underbar köttgryta på nöt ytterlår, lite morötter och annat smått och gott tills det att min karl kom hem från en dags hårt arbete.

Tada! Boken är ju dock Sofies Värld av Jostein Gaardner, vilket inte klassar in på min tant-dag, men bra är den. Vilka tankar den får en att tänka! Ska nog läsa lite mer, vid närmare eftertanke... Om det blir möjligt i Lars universum av egenkärlek där han sitter och spelar sin egen musik på högsta volym ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0