Tillbaka i vardagen

Oj, då var man tillbaka i vardagen med buller och bång. Det var en taskig övergång med taxi från flygplatsen raka vägen till skolan. En halvtimme efter att vi äntrat vårt regninga fädernesland satt jag på matteföreläsning med Johnnys hesa skånska skårrandes i öronen. Mums.

Tur att man har lite sköna minnen från förra helgens bravader iallafall. Väl hemma tänker jag oväntat mycket på Tate modern. När jag och Lars var där, väntade jag på att någon skulle hoppa fram och skrika "Hahaha, välkommen till dolda kameran, gick ni verkligen på att det här skulle vara konst?! Haha! Alla som står och inlevelsefullt tittar på den där jättefallossymbolen av smutsiga underkläder och tavlan målad av någon som mycket väl kunde varit en fyraåring är bara skådespelare. LURAD!" Men det gjorde ingen. Det var visst konst på riktigt. Såhär i efterhand gjorde en del saker rätt djupt intryck ändå, och jag kan faktiskt tänka mig att besöka Tate igen. Kanske någon gång i framtiden när jag behöver inspiration till något projekt. För inspirerande var det! Det mesta.

Annars har vi haft sista föreläsningen i matten. Jag känner mig som Bambi på hal is. Bara nya begrepp i matten och kemin är en enda röra. Samma bok (Modell och verklighet, 300 sidor) som på gymnasiet. Då hade vi lika många lektioner i veckan som föreläsningar nu, enda skillnaden är att i gymnasiet hade vi ett år på oss, nu sju veckor. Stackars satar som inte läst kemi, dom har ingen ärlig chans.

Jul!Tentastressen till ära har jag julpysslat idag. Satt nejlikor i apselsiner, gjort hemmagjord pepparkaksdeg som vilar i kylen tillsammans med de torkade fikonen
som jag förväller till marmeladen jag ska koka imorgon. Ny-
bakade pepparkakor med fikonmarmelad imorrnkväll alltså. Inte helt tokigt.

Imorgon, när jag inte mumsar julgott, ska jag dra till skolan och repetera lite matte. Och nu när jag varit på Winter Wonderland i Hyde park vill jag verkligen gå på Lisebergs julmarknad också, för jag tror att Göteborg slår London på dom fingrarna big time. Hoppas, hoppas att jag hittar lite tid. Och nej, jag har egentligen inget liv.

(Busig "ny" bloggdesign, huh? ;D)

Kommentarer
Postat av: Syster

Liseberg är kanon, så även i år :) Ett tips är att åka lite skridskor, de va helt sjukt rolig, så länge sen man gjorde de ju!



Snygg ny bloggdesign ;)

2008-12-07 @ 17:23:23
URL: http://catrool.blogg.se/
Postat av: Katja

vad busig du är linda ;)

2008-12-07 @ 20:05:26
URL: http://candygal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0