Heldag i Roslagen

Då var man in Norrtälje! Vart en rätt tärd dag igår med väntan på mamma och pappa, tåg och julpanik i Stockholm, men skönt att vara här! Jag har inte riktigt hunnit känna det Vätöska lugnet än, men det existerar väl inte da'n före da'n.

Idag har det verkligen känts som en heldag, pust. Hoppade upp imorse när klockan ringde. Flög på datorn och hittade skakande telefonnummret till Poseidon, de som hade gett oss erbjudande på en lägenhet. Ringde, fick vänta, vart kopplad runt, fick vänta mer, innan jag till sist fick prata med rätt person som efter övervägande sa "ja, det här ser ju bra ut, den är din!". Jag dog. Sen tog jag ett ärovarv i huset. Sen dog jag igen. Sen ringde jag Lars, väckte honom och skrek i hans örat i fem minuter.

WÅÅ-ÅÅ-WÅÅ! VI SKA FLYTTA! WÅÅ-ÅÅ-WÅÅÅ! FLYTTA HELA NATTEN! Eller nåt ;D Tunnbindaregatan 10A är vår nya adress från och med februari. Välkommen!

Nåja nog om det. Vi har ju nämligen hunnit med att vara utomlands idag också. Vi lämnade hemmet halv elva och landet tolv, käkade enormt julbord och drack lite vin på... just det; Ålandsfärjan. Mycket exotiskt. Mycket vågor. Fem timmar efter vi kastat loss var vi nöjda och glada tillbaka i vårt hemland, lite skakiga i benen, med två varsina kassar taxfree. För mig vart det en liter Captain Morgan Spiced Gold, gudomligt i rom och cola, De Kuypers Creme de Menthe och Parfait Amour och så en liten flaska Midori. Och självklart Beringers Zinfandel Rosé som jag jagat systembolaget runt efter. Fyra flaskor som jag ska ge till mig själv i födelsedagspresent. Rosé passar bäst på sommaren.

Väl hemma blandade jag ihop en sjukt uppskattad Irish (fast det blev Scottish) Coffe, som ingen drack upp förutom jag, och nu har alla däckat. Imorgon ska vi upp nio och göra den sista julshoppingen. Och just nu sitter jag och gungar i takt till vågorna i mitt huvud. Båtjävel.

Min önskan för natten är att blåsten inte tar taket av huset. Amen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0