Antagligen, var det.

Japp, återkommer antagligen måndag sa jag, tänk om man kunde lyckas med någonting. Vart en extradag i London eftersom att jag råkat boka fel flyg hem. Så kan det gå om man bokar tre månader i förväg och knappt vet datumen.


Nåja, jättebra har vi haft det iallafall. Vi hann med en hel del. Synd bara att jag glömde kameran, knäppte lite bilder då och då med mobilen, med halvdant resultat. Nåja, vi gjorde ändå bara det mest klassiska som alla redan sett! ;) Första dagen gick vi omkring i Westminster och kikade runt. Westminster Abby, Big Ben och House of Parlament, tog båten bort till Tower Bridge och Tower of London. Promenerade till St Pauls Cathedral och gick på Tate modern. Dag två shoppade vi loss, Oxford street med omnejd och Covent garden. Drog till Trafalgar Square och kollade in Piccadilly Cirkus.

I söndags regnade vi bort på Camden market, spenderade några timmar på Scince museum och tog en promenad till Buckingham palace. Extradagen i måndags var såklart enda dagen med sol, jättefint väder! Vi klev upp tre på morgonen och åkte till Stansted för att inse att vi inte hade något flyg. Dunkade huvudet i väggen. Svor i en timme och åkte hem och sov bort halva dagen. Vi hann med promenad genom St James Park, Hyde park med Winter wonderland och en snabbis på Harrods.

Under helgen bodde vi med Lars mamma, hennes respektive och deras vänner i en lägenhet genom SCA, den låg helt sjukt bra till i Westminster! En kvart från Victoria station, vi kunde promenera till nästan allt som var värt att se och det var ett soft område med massa små typiskt engelska pubar överallt, inte en enda turist. Vi var ut och käkade nästan alla kvällar och det var supermysigt. Det enda typisk engelska vi fick i oss i matväg var en fish and chips, vad annars?

Vi har en favoritpub som hette the Albert, där vi var och ölade några kvällar. Igår drack vi gudabenådat afternoon tea där, med scones, jordgubsylt och clotted cream. Det bästa på helgen, en sed som passade mig som handen i handsken, den ska jag anamma!

England är så härligt, så skönt att slippa tänka på skolan en hel helg. Synd bara att fyra dagar gick lite för fort! London kommer jag definitivt besöka igen.

Kommentarer
Postat av: mammma karin

Hej och välkommen hem,vi har det bra trots att ni farit hem.Igår åt vi på en pub ovanför James station

jag åt cesar sallad,och ikväll blir det The Albert tror jag.

2008-12-02 @ 19:02:47
Postat av: Elin Norberg

Gissa vem som ska gå en bartenderutbilding i London i 5 veckor ;)



2008-12-02 @ 22:46:15
Postat av: karin

hej!Kul var det att träffa er i London.

2008-12-03 @ 09:38:34
Postat av: Syster

Kul att läsa om och se bilder från er resa :)

Ni får komma å hälsa på oss sen då vi läser i Brighton :)

2008-12-03 @ 18:08:49
URL: http://catrool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0