Utomlands hemma

Den som säger att "köpa vatten i Sverige är som att köpa sand i Sahara", har tydligen inte varit i Göteborgs förorter. Om denne nu inte eventuellt gillar den distinkta lukten och smaken av klor. Poolvatten får gärna stanna i poolen, men det är ju bara min ringa åsikt.

Men jag klagar inte. Att vi måste köpa mineralvatten på flaska att dricka till maten på ett småskabbigt och trashigt Netto förstärker bara den här utlandskänslan jag går och dras med ytterligare. Det, och att pratar arabiska eller något baltspråk och stirrar eller skakar på huvudet när jag bär shorts. Men jag kan inte förmå mig att ogilla det här stället, hur mycket jag än gillar mina shorts, för mixen av folk och nationaliteter är charmen med Backa, det är det som gör att jag känner mig som utomlands från första början. Hur klichéeartat det än låter.

Jag för att gå händelserna i förväg, men just nu tror jag att vi stannar här ett tag till, trots att vi tänkt flytta såfort som möjligt föut. Sovrummet vart verkligen snyggt efter att jag pysslat hela helgen, ett riktigt lantställe-sovrum i beight och skogsgrönt med touch av Linda. Och idag blir hem ett riktigt hem, när vi får vår TV! Snart ser lägenhet 14 på Blendas gata 65 nästan presentabelt ut, då är ni välkommna!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad sött att du bor på Blendas gata :P

2008-08-26 @ 20:37:23
Postat av: Linda

Jag tycker att det är ganska sött att jag bor på Blendas gata och är född på Blendas dag ;D

2008-08-28 @ 09:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0